Underbara helg!

Ännu en helg är till ända & det är nu dags att ta tag i allvaret på nytt. Men medans barnen fortfarande sover passar jag på att berätta hur vi haft det i helgen. Simon har tillbringat sin helg inne i stan medans vi övriga har fått vara hemma. Så i lördags när Marcus gick ut för att jobba lite i skogen tog jag med mig de små & åkte för att inhandla lördagsgodis nere "på byn". Det händer inte så ofta, för oftast om vi ska ha godis passar vi på att köpa det när vi ändå handlar tidigare under veckan så slipper vi åka 3,5 mil extra bara för det. Men nu hade vi även lite andra ärenden så då passade det bra. Anton bar stolt sin fina "Spiderman-plånbok" & var så duktig. Hjälpte mig att hämta varor & väntade snällt på att få gå iväg & välja. Först ville han ha en stor chokladbit som han kunde dela med pappa (?!) sen lite smågodis. In i bilen & iväg till dagis då det var vår tur för den sedvanliga helgstädningen. Först tänkte jag bara fixa tvätten så kunde vi åka ner allihopa senare för att fixa resten. Men barnen var så snälla att jag tänkte det var lika bra att fixa alltihopa på en gång. Fortfarande hade Anton inte tagit en endaste godisbit trots att han hade påsen i famnen. När jag sa att det var Ok, smakade han en & sen ville han spara tills han kommit hem så pappa kunde se vad han köpt! Barnen lekte för fullt & jag städade. Anton hjälpte till med dammsugningen & Olina var mest intresserad av skurvattnet. Aldrig har det nog gått så smidigt till som just den här helgen.

Väl hemma tog vi lite lunch, & sen dags för lite snickring. Även nu hjälpte Anton till att bära lite plattor, underhålla Olina som satt i vagnen & emellanåt en & annan sväng till sandlådan.

Som avslutning på dagen packade vi väskan med mat & varm o´boy & gick ner till "Klondyke" för att tillaga maten ute. På vägen hittade vi allt möjligt spännande. Svampar, myrstackar & grävmaskinen som står uppställd här i byn. Inte förrän 20.00 var vi hemma igen. Lite mys i soffan & sen somnade vi hela högen! Jag med barnen i sängen & Marcus som hällt upp 2 rödvinsglas & satt på en film i väntan på mig, hittade jag sovandes i soffan.


När jag frågade Anton igår kväll vad han allra helst skulle vilja göra i dag så blev svaret; "Jag vill till Klondyke!" Så kanske överraskar vi Simon med mellis ute idag!
Tänk att så lite kan betyda så mycket!

Nu har de små vaknat & det är dags att sätta igång igen!

Kram /Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0