Dags för uppdatering kanske...!

Det är nu 2 månader och 2 veckor sedan jag senast var här och skrev... till och med sen jag senast loggade in. Inte på datorn dock, men här.  Kanske är det iallafall någon som har lust att veta vad vi gjort i sommar?!

Här kommer så en liten uppdatering.

Vi har båda varit lediga i 8 hela veckor. Underbart skönt. När första veckan kommer så ser man liksom ingen ände på ledigheten, man är ledig för alltid känns det som... När sen "alla andra" går tillbaka på jobb efter kanske 3,4 eller rentav 5 veckors ledighet - ja då har vi flera veckor kvar! Men tiden rinner alltför snabbt iväg och helt plötsligt är den långa sommaren slut och det är höst igen! Ganske skönt det med, och det är ju bara 40 veckor kvar nu så kan vi ha långsemester igen ;-)

Iallafall släppte jag allt jag hade och har BARA varit ledig. Inga krav eller måsten, utan tagit dagen som den kommit. Har det varit sol har stranden varit ett lämpligt utflyktsmål. Har det regnat har vi snickrat med något inomhus. (nåja... iallafall var väl tanken den...) Pojkarna har varit hos mormor & morfar i två omgångar - det behövs få lite egentid då & då för orka. Dessutom hinner man så mycket mer när man inte har barnen att tänka på. Olina är ännu så lugn att hon fått vara hemma, det känns ändå nästan som att vara helt barnfri.

Man glömmer fort vad som blivit gjort så det är nog bättre jag bjuder på lite bilder från sommaren istället, så får ni själv se.

Annars har allt gått i en rasande fart på slutet. Olina har hunnit fylla 1 år, igår. Hon började krypa i början på sommaren & står nu stadigt och går om man håller längst ut på en leksak. Släpper man den vill hon dock inte gå... Lite skillnad mot för storebror som var väldigt tidig fysisk, men jag är bara nöjd att hon inte varit lika snabb. Han var liksom inte bebis så länge, och det har ju hon verkligen fått vara. Fast nu har ju Tildas lillebror kommit, 1 vecka gammal imorgon så vi får väl se hur mycket Olina växer när vi träffar honom för första gången :-)
Olina har ju inte riktigt velat äta annat än min bröstmjölk, men det har kommit igång väldigt bra nu och jag ammar allt mer sällan. Hon blev ju helammad i 10,5 månader! Konstigt nog följde hon sin kurva iallafall så det var nog ingen brist på näring i den mjölken heller, trots att man brukar säga att man behöver extra efter 6 månader. Har därmed börjat jobba så smått, och har nu överlämnat ansvaret för barnen på Marcus i 2 hela nätter! Första natten sov jag inte alls bra, då jag bara var orolig för hur det skulle gå. Hon hade gråtit en hel del, men när hon insåg att hur mycket hon än skulle gråta så skulle det inte finnas ett bröst i närheten så tog hon tillslut flaskan och nu kan tom jag mata hennes med flaska!
Andra natten var jag mer lugn & jag ringde Susanne. (Skulle jobba 9-18 lördag och söndag så det kändes onödigt att åka 20 mil extra) Hon & Madde skulle ut, på Plaza, så jag följde med. Sist jag var ut på krogen var oktober 2006 så det var nog dags! Hade väldigt trevligt och fick många fina komplimanger så jag kan nog tänka mig att göra om det hela, snart! :-)

För att inte bara vara kvar hemma hela sommaren skulle det även bli "riktig" semester & en liten tripp norrut blev det. När vädret inte var det bästa började längtan efter varmare breddgrader göra sig påmind så vi kikade runt efter en billig resa, men vi tyckte priserna var lite för höga för vår ekonomi så vi återgick till ursprungsplanen & packade bilen för att hälsa på Anna & Mattias i Boden. Tur de flyttat lite längre söderut, så vi slappp åka ända till Kiruna :-) De bodde i ett väldigt trevligt område & lägenheten/radhuset var otroligt fint & hemtrevligt. Sen har ju Anna en väldigt fin ordning på allt så jag kände nästan att jag kunde tänka mig att flytta in i deras gästrum ;-) Sån ordning vill jag ha det hemma!

Bilresandet gick över förväntan, men det kanske berodde på att jag for iväg & köpte 2 DVD-spelare som barnen kunde roa sig med. Olina sa inte ett ljud, utan var nöjd där hon satt. Hon roade sig med lite pekböcker & gosedjur. "Snällare" unge kan nog inte finnas. Visst är de andra två snälla, men vart vi än kommer får vi alltid någon kommentar över att Olina alltid är så glad - och det är hon verkligen. Ett riktigt litet solsken som skrattar åt allt. Så visst fick hon ett passande namn, då prästen på hennes dop upplyste oss om att Olina är ett afrikanskt (?) ord som betyder glädje!

Efter några dagar i Boden åkte vi vidare mot Piteå havsbad. Hade tänkt bo i tält, både för att spara pengar och för att det är rätt så mysigt. Laga maten på trangiakök osv. Men både jag & Marcus började känna oss lite förkylda & de varnade för frost så helt plötsligt kändes det inte så lockande att sätta upp tältet i snålblåsten. Därför bokade vi in oss två nätter på hotell istället. Lite dyrare men det var det värt. Kan inte säga att jag är så imponerad av Piteå annars, men det var kul att göra något annat & att få se lite mer av norrland. Kommer dock troligtvis inte åka tillbaka... jo, till Anna & Mattias vill jag gärna tillbaka, men inte semestra i norrland. Åker mycket hellre på charter. Då har man liksom allt serverat. Lyckligtvis känner Marcus likadant så nu blir det till att spara pengar så vi kan fara inom en snar framtid. Kikade på resor över jul men får se... Över 100´000 för hela familjen för att åka till Thailand! Bättre priser var det dock till Teneriffa då vi kunde komma undan med 20´000. Fast jag vill ha riktig hetta, och frågan är om det blir så varmt på Teneriffa. Visst är det skönt med 20-25 grader, men jag trivs bättre i 35 :-)

Annars lät en yogaresa med Hanna rätt lockande också....

Annat som står på almenackan här i höst är ett fotouppdrag i Stekenjock. Kan nog bli intressant & roligt. Sen ska vi öppna vår nya lokal här i Kälarne, återkommer med mer info nästa vecka då vi fått veta lite mer. Det ser jag också fram emot!

So long! (förhoppningsvis med bättre uppdatering än hittills)
/Sandra

Kommentarer
Postat av: Katrine

Kul att du bloggar igen. Ni ser ut att ha haft en härlig sommar!!

2008-09-04 @ 19:41:24
URL: http://khd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0