Olina - dagisinskolning & har nu lärt sig gå

I hennes lilla liv har det hänt mycket de senaste veckorna. Hon har lärt sig att gå, & blir stadigare & stadigare för var dag som går. Från början tog hon små stapplande steg, men nu märker man att hon hellre går än kryper. Även när hon får bråttom mot något. Ett barn som precis börjat gå ser ju så himla rolig ut tycker jag. Ser ut som om de ska ramla när som helst, men så får de ut & fram nästa fot & balansen återfinns för en liten stund. Men på bara någon månad så kan de gå helt utan problem.

Allra mest gillar hon just nu att skjutsa runt sina dockor (eller egentligen vad som helst) i sin lilla dockvagn som hon fick av Linda med familj när hon fyllde år. En liten rosa "paraplyvagn" med "Hello Kitty" mönster. Förutom hennes dockor så har även Anton skjutsat runt Olina i den men den är inte riktigt byggd för det så det gäller att hålla koll. Dessutom är inte Anton någon vagnkörare att lita på...

Vi hade inte tänkt skola in Olina på dagis förrän tidigast efter jul, men för var gång vi varit där nu på slutet & sen Olina upptäckte att dagis var mer än en hall där man lämnade & hämtade storebror, har hon velat vara kvar & leka. Rutschkanan i lekrummet är en stor favorit. Därför har vi varit kvar en halvtimme på morgonen & lekt, & likaså på eftermiddagen. Så blev jag ju tvungen att inse att hon tycker bättre om att vara där än att vara hemma med mig. Därför har nu inskolning på dagis börjat för lilla tjejen. Eller kanske man kan kalla att den är gjord redan? Förra veckan var jag med två dagar, & sen provade jag att lämna henne i två dagar. Det har gått helt smärtfritt till. Eller ja, för henne åtminstonde... Det gick ju så bra att hon inte ville följa med mig hem när jag kom för att hämta henne.... Får se om det går lika bra den här veckan.

Annars är hon precis som vanligt, lika glad & lättsam som alltid. Nästan ännu mer lättsam kanske. Att natta henne efter en dag på dagis tar väl ca 3 minuter :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0