Appropå födelsedagar - Pappa 53 år!

Idag har varit en speciell dag på många sätt - men för mig är den 26 Oktober alltid Pappas dag. Dock kunde jag inte komma på någon bra present i år så den fick mest bestå i ett grattis & en teckning från Anton.  Hmm... "Råttspår" tror jag den hette. Röda "V" över hela bilden :-)

Mamma & Pappa dök upp tidigt i morse med en stor lastbil, då Marcus & Pappa skulle hämta slipers, Simon följde med dem. Mamma var barnvakt åt Olina eftersom jag & Anton var på kalas. Direkt efteråt kom vi hem & åt tårta ytterligare en gång. Usch, nu är jag ganska less på tårta....

Anton fick åka lastbil han med, en kort sväng men det lever han nog länge på. Fast av minen att döma tror jag att han gärna hade följt med så långt det bara gick... Får nog ta en tur till Moffas jobb snart framöver kanske... (Att jag inte tänkt på det förut - dumpa barnen där så kan jag själv få shoppa i lugn & ro ;-)

Nu ikväll har vi haft dagisstädning - skönt att det är över & 7-8 veckor kvar till nästa gång! Borstade tänderna på barnen & de fick sitta i bilen & titta på film medans vi städade. Lagom till att vi började åka hemöver somnade alla 3. Lättsam nattning med andra ord...

Så nu hann jag med att koka lite mer äppelmos. Vi fick 6 kg äpplen av en jobbarkompis till Marcus, & alltihopa har nu blivit mos. Väldigt gott måste jag säga. Perfekt att ha i frysen & bara ta fram. Hittade ett "lättsamt" recept som jag gick efter. I alla andra kokböcker etc ska man ju ha passermaskin & en massa konstigheter för sig. Men det här receptet passade mig; koka skalade & skivade äpplen med pyttelite vatten i ca 5 minuter (tills de blivit mjuka) & tillsätt sedan socker. Låt koka någon minut. Fram med stavmixern & kör runt -  sen är mosen färdig! Snabbt & enkelt men ändå hemkokat!

Dags att hänga lite tvätt sen ska jag sova. (Läsa menar jag) Snodde Marcus bok - "Snabba cash". Har väntat på den länge & eftersom jag nu hunnit läsa 4 böcker under tiden han hunnit halvvägs genom sin, tänkte jag att det är lika bra att jag skyndar mig att läsa den så kan han få fortsätta senare utan att jag behöver vänta. Det är en bra bok, & efter att jag precis läst både Thomas Bodströms "Rymmaren" & Liza Marklunds "Livstid" så är jag nu så fullt uppe i alla fängelser & alla andra miljöer i Stockholm att jag snart kommer få besvär med att veta vad som hänt på riktigt eller inte, & vad som är verklighet. Mord börjar bli min vardag med andra ord :-)

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0