"Nu kommer kåta grannungarna!"

Höll på att sätta i halsen, när jag hörde vad Simon ropade till Anton häromkvällen. Tur att vi inte har några grannungar, men blev så klart brydd vad han menade. Jag var tvungen att fråga, varpå Simon ser lite generad ut. "Jag sa fel, jag menade gåtan grannungarna." Det var iallafall ett TV-program det handlade om.
   Jag skrattade lite för mig själv men så blev det bortglömt. Så i torsdags kväll skulle jag klippa Simon, & vi gjorde det framför TV´n. Då sitter han någorlunda stilla tillräckligt länge... Då kommer programmet igen varpå Simon upprepar för Anton att "nu kommer kåta grannungarna igen". Hmmm... var det verkligen kåta?, undrade jag.
-"Äsch, kåta eller gåta jag vet inte, svarar Simon".
Visade sig dock att det inte var endera. Programmet hette visst "KODNAMN grannungarna". Ja så kan det gå när man inte riktigt hör vad de säger på TV´n & inte hinner med att läsa texten :-)
Jag fick iallafall ett gott skratt ( & något att skriva om på bloggen)

Nä nu sover barnen så nu är det dags att gå ut & jobba en sväng. Får passa på medans man kan!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ha ha ha! Tänk så mycket roligt det kan hoppa ur barnens munnar =)

Nu har jag läst dina senaste inlägg. Jag längtar själv tills det sker framsteg här hemma. Tänker på Olinas skrattande och handklappande. Sitter just nu och lyssnar till Alberts hickande =)
Vi får se om vi hinner med och ses i morgon, skulle vara trevligt.
KRAM!!

2008-05-18 @ 19:41:53
Postat av: Sandra

Ja du kommer få uppleva många goa stunder framöver! Konstigt att man kan sitta & titta så fascinerat på någon som hickar, men så är det när man blivit mamma :-)

2008-05-18 @ 20:59:44
URL: http://svedjelandet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0