Idag är det julafton!

Ja, det var iallafall vad Anton sa när han vaknade imorse & fick se all snö som kommit under natten :-)

Annars har han ju frågat varje morgon i snart en månads tid om det är sommar. "Nä, har jag svarat. Det är ju fortfarande snö kvar". Så överallt där snön tinat bort har han sagt; "där är det sommar mamma, men inte här"

Idag har det varit trav-tippning (& jag är lika säker den här veckan - 7 rätt & miljonutdelning!) & nu är Anton ute & leker med Ulf. Ska ta & skynda mig att sätta på en tvättmaskin ( typiskt, igår tömde jag hela tvättstugan på tvätt & nu måste jag köra 3 maskiner till idag!) sen ska jag ut & trava ved. ´

Annars fördriver vi dagarna med att besöka HC varje dag för omläggning av Antons fötter. Men skönt att vi slapp åka till stan varje dag, vilket de först föreslog. Men det kändes tungt att sitta & åka bil 17 mil varje dag bara för att visa upp såren &få nya bandage. Inte så roligt för barnen att tillbringa 2 timmar om dagen i bil heller. Räcker gott & väl med den halvtimmen som det blir nu. Men så är det när man väljer att bo långt ifrån allt... Anton är iallafall glad över att få titta i "Maries låda" varje dag & få en ny leksak. Så visst kan man kalla det för att det är julafton idag. Simon tycker dock att det är lite orättvist, får se om han kanske kan få något av det Anton tar hem... Å andra sidan var han inte avundsjuk på Antons sår, då var han rätt nöjd att bli utan presenter...

Ja skynda mig var det.... Hoppas snön är borta till imorgon!
                                                                        
                                                                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0