Fårrrden!

Som jag skrev tidigare åkte vi till stan i lördags. smsade lite med Johanna & hon visste tydligen inte att vi (Marcus) köpt en amerikanare. Det är ju över ett år sen, men har visst inte berättat allt :-)
Hon undrade vad det var för ett skruttbil som inte hade en radio (det var ju Eurovision Song Contest så hon undrade varför jag inte var hemma & kikade! Så här är den:
                                         


Cruisade runt en sväng på stan innan jag & Linda blev less & åkte hem för att natta barnen. Per åkte på att bli chaufför åt Marcus, så de var ute några timmar till. Skönt, för då kunde vi tjejer få sitta hemma i lugn & ro & prata. Det är vi riktigt bra på! Var ett tag sen sist. Oftast är det ju Per & Linda som kommer till oss, förutom att jag åker till Linda mest varje gång jag är i stan. Märktes att det var bra längesen som Marcus var dit, för när vi skulle lägga oss gick han in i fel sovrum :-) Sedan han var där har de bytt sovrum med Tilda, vilket brukar vara "vårat" när vi är där. Inte hade han sett att de gjort om hennes rum heller. Det måste ju vara ett år sen!
Antons bandage fick vi ta bort så fort han visat upp dem för Tilda, precis som jag förutspått!
 
Så kom morsdag & vädret bjöd på mycket sol. Grillade hemma hos mamma & pappa & jag firade med ett glas rött till maten. Anton hade gjort en grytlapp med hans handavtryck på den ena sidan & ritat på den andra, som jag fick. Väldigt fin & uppskattad present! Min egen mor fick av oss en present i form av ett bidrag till Röda korset, så att någon annan i mamma i världen kan ge sina barn en bättre uppväxt. Hon fick även en trisslott men det var ingen vinst tyvärr. Simon hoppade studsmatta, Anton åkte gräsklippare med morfar & jag njöt av att det fanns många som ville bära runt på Olina så kunde jag själv få sitta ner & njuta av värmen. Sen sparkade Anton fotboll med morbror Rickard. Undrar om han kommer brås på morbror Thomas vad gäller att sparka, man riktigt hör hur hårda tillslag han har på bollen. Simon ville inte vara med, då han vill leka "bolltagen" för sig själv på studsmattan. Hmmm... jag var tvungen att be honom upprepa vad han skulle leka, därför att för mig lät det som något helt annat....
                             

Pappa har nu åkt iväg till Korea, & kommer inte hem förrän på Rickards studentdag. Hoppas du får det roligt lilla pappsen! Visst ja... appropå student... nu gäller det att vara kreativ vad gäller studentpresent.... får se om vi kommer på något speciellt :-) Hade för mig att mamma & pappa skulle köpa en skål som de undrade om vi ville vara med på, men det hade tydligen bara varit en dröm för något sådant hade mamma aldrig frågot om ;-) Jag tänkte jag också, det lät lite osannolikt för att vara sant. Fast vad vet man, nu kanske jag bara lurar dig Rickard! .-)

Idag ska jag fortsätta med Simons rum, tror det får bli ljust, ljust grå väggar i hans rum. Möbler tror jag att jag valt färdigt också. Tänkte att Simon kunde få vara med och välja, men än så länge har han inte varit särskilt intresserad av varken det eller att få välja hur det ska se ut. Tacksamt för mig i och för sig. Det enda han har klart för hur han vill ha det är att det ska vara wallies med planeterna & vart sängen ska stå.

Barnen sover fortfarande ( tur de sover på morgonen när de inte somnar på kvällen!) & jag ska nu njuta av en andra kopp kaffe!

Återkommer med bilder från Simons rum & den förvandling som ska ske!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0