JAG SKA BLI FASTER!!!

Ja, det var den "hemlisen" jag pratade om sist som jag tyckte behövde ett alldeles eget inlägg.

Flera har såklart trott det att vi ska få ännu en bebis, eller att det var bröllop på gång eftersom jag skrev så krypiskt förra gången. Men så är alltså inte fallet, utan mina barn ska få en kusin! Det var en efterlängtad nyhet & det ska bli så roligt :-)

Vi fick veta på Rickards student när Thomas & Maria också var upp hur läget låg till. Pratade med mamma på tisdagen & redan då började hon att gissa & spekulera eftersom hon tyckte det lät som att Thomas hade något han ville berätta så vi sa det att vi får väl se när de kommer. Och då var det så!

De hann aldrig berätta innan jag var för nyfiken & råkade vända på en ram som stog i hallen hos mamma & pappa. Visste ju att mamma varit på Ikea & shoppat för någon vecka sedan, så jag trodde såklart att det var hon som köpt en ram, eller att Rickard fått den av någon i studentpresent. Den stog med baksidan utåt så jag var där & vände på den & fick se en UL-bild. Skyndade mig att ställa tillbaka den & skämdes lite för att jag varit så nyfiken & ville inte rota i deras saker. Men än hade jag inte hunnit komma så långt i tankarna att jag trodde det var en bebis på gång. Förstog ju att inte mamma & pappa skulle ha någon fler bebis, men tänkte att kanske någon av dem varit iväg & gjort någon undersökning. Ett ultraljud kan man ju göra av många anledningar. Även om jag kanske tyckte det var märkligt att man sätter in en sån bild i en ram. Längre hann jag aldrig fundera över saken innan Thomas kom & undrade om jag var nyfiken, & då gick det upp ett ljus för mig! :-)

Faster låter så väldigt gammalt ( farmor & farfar för den delen med) inte alls som att vara moster eller morbror. Men eftersom jag aldrig kommer att bli moster känns det väldigt roligt att jag snart kan titulera mig som faster! Gör inget att det låter gammalt heller, då kanske man känner sig "vuxen" istället ;-) Trots att jag är mamma så känner jag mig fortfarande som ett barn själv (hmmm börjar ju närma mig 30 så jag är väl inte såååå ung längre men ändå). Fast kanske är det som Rickard sa när han var liten; "alla har vi föräldrar & alltså är vi alla barn!" 

Bebisen beräknas födas kring nyår så vi får väl se om det blir en sen -08 eller  en tidig -09. Ska i vilket fall bli väldigt spännande att följa deräs graviditet! Ser även fram emot den dagen då mina barn kan åka & hälsa på kusinen i Stockholm & deras barn får åka till sina kusiner till jämtland & landet & hälsa på! Kommer ju inte bli så stor åldersskillnad på våra barn heller, mellan Olina & "bebis" blir det ju bara drygt 15 månader så de kommer säkerligen ha roligt tillsammans. Oftast vill man ju köpa nya saker, speciellt till det första barnet men nu får jag ändå spara våra barnsa

Både Thomas & Maria är väldigt barnkära & "duktiga" med barn så de kommer bli toppenföräldrar!

Ett stort GRATTIS till er båda två! (& till mig med för den delen ;-) )

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Hej på dig!

GRATTIS till att du ska bli faster =)

Jag är här inne och smyger ibland, trodde faktiskt att det var ni som skulle ha en liten fniss.

Alltid lika trevligt att läsa din blogg, du skriver så bra måste jag säga!

Kan ju berätta att jag också ska ha en liten till, beräknad till den 7 januari.. Ska bli så roligt att Bianca får bli storasyster och jag mamma igen.

Titta gärna in hos mig i min blogg!

Kram Jossan i göteborg

2008-06-12 @ 19:36:27
URL: http://www.jozzan.bloggspace.se
Postat av: Sandra

Hej & Tack!



Stort Grattis även till er! Nu ska jag in & hälsa på hos dig... Du har alltid så fina bilder att kika på. Tjejen växer på & har blivit så stor :-) Ser ut som en riktig prinsessa :-)

2008-06-12 @ 22:12:23
URL: http://svedjelandet.blogg.se/
Postat av: Jossan

Tack =) Har mått fruktansvärt illa men nu mår jag prima ballerina hehe.. Peppar, perppar ta i trä!

Med Bianca mådde jag inte illa så här, ngn enstaka gång bara men alla graviditeter är väl annorlunda kan jag tro.

Thailand var helt underbart, längtar fortfarande tillbaka kan jag säga. Rekommenderar starkt att åka dit om man kan, när man väl är där är allt så himla billigt!! Vi bokade hotell men om vi åker fler gånger så blir det till att hyra hus, finns många billiga, stora och fina hus!

Kan jag länka till din blogg? Har msn men där är jag kanske en gång i halvåret, mest för att kolla mailen. Ha det gott, kram Jossan

2008-06-13 @ 09:09:33
URL: http://www.jozzan.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0