Fredagen den 13:e

Enligt många är det en riktig otursdag men för mig brukar fredag den 13:e alltid betyda att det händer något speciellt eller innebära att jag har tur. Kanske skulle man ha köpt sig en triss?

Thomas & Maria är på bröllop idag av alla dagar. Får hoppas att även brudparet brukar ha tur en dag som denna. Trist vore det annars, för vem vill börja sitt äktenskap med vetskapen om att man gift sig på en riktig otursdag?

Än har det inte hänt något mer spännande i mitt liv än att Simons första sommarlovsdag är här & vi har inte gjort något särskilt idag mer än att vara hemma. Barnen har åkt en tur på fyrhjulingen med Ulf & jag hade tänkt fixa & dona på Simons rum medans Olina sov. Bleir dock aldrig riktigt som man tänkt sig för jag skulle mejla iväg ett brev först. Min dator har ju "tappat" några av sina funktioner så innan mejlet kom iväg blev jag tvungen att ordna med detta problem först. Och då tänkte jag passa på att ordna med felet som gör att jag inte kan logga in på försäkringskassan också. Ringde pappa som guidade mig igenom & det visade sig att min dator (eller programvaran) är på tok för gammal. Så får klara mig ytterligare en vecka innan hjälpen anländer! Kanske vore dags att skaffa en helt ny dator? Men det får bli en senare fråga för det är många hål att täppa igen med plånboken & då har jag andra projekt på gång som gräver hål i ekonomin...

På tal om projekt. Nu är det väl så gott som klart att vi ska ha en ny lokal här i Kälarne till hösten. Ska bli spännande & roligt. Ser fram emot att dra igång på riktigt någon gång. Nu har det ju varit föräldraledigheten som varit mitt främsta yrke en tid. Jag hoppas verkligen att Kälarne-borna med omnejd tycker detsamma som jag, att det behövs lite SPA , massage & yoga på byn!

Nu ska jag springa upp & riva i lite tapeter igen!
Mae höres!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0