Olina har fått sina första tänder

Förra onsdagen upptäckte Simon att två små gryn börjat kika fram i Olinas underkäke. Han var så lycklig & alldeles till sig över att "lillasyster äntligen fått sina första tänder". Han sprang omkring som i ett lyckorus & pratade bara om det i säkert 30 min. Upprepade flera gånger för Olina " Åh lilla gumman, tänk att du har fått tänder nu." Gulligt :-)

De har växt på bra för var dag som gått & nu ser man dom helt klart & tydligt. Så igår frågade jag Anton om han sett att lillasyster fått tänder. "- Men mamma, vem har hon fått dom av? Av tandläkaren kanske?"
Ja, barn är kloka! Det är väl helt riktigt tänkt, vaddå fått???? Då måste man ju ha fått dom från någon!


Mer gulligt prat kom idag då han såg på kattspåren på baksidan. Först konstaterade han att det nog måste vara kattspår. Eller varg kanske... eller kanske lejon???? Eller är det kanske älgspår mamma? Nä, det är nog katten som gått där, svarade jag då. "Men hur kan du veta det då?!"   Ja, hur kan jag veta det? Kanske för att det är lite skillnad på kattspår & älgspår.... ;-)

Ikväll har Anton kissat ute i snön. Simon behövde gå på toaletten men den var redan upptagen av Marcus så då kom Simon på att han var nog tvungen att springa ut för det blev akut. Det tyckte Anton var väldigt spännande & han ville också prova. Sen ville han promt ha med mig ut för att jag skulle kika på vart han hade kissat. Väldigt intressant ;-) Hann bli 2 turer till ut på kvällen.... Hmmm... tur att vi inte bor inne i ett bostadsområde kanske ;-) Får nog vänja han av med det där. Eller så kanske försöka få till lill-toan lite kvickt... Men det ser rätt roligt ut må jag säga!

/Sandra


Kommentarer
Postat av: U S

Att pissa i det fria är en underbar företeelse, både för barn och vuxna.
MVH ULF

2008-04-16 @ 16:42:11
URL: http://perfectbynature.blogg.se
Postat av: Sandra

Ulf: hmmm... ja kanske det... Men som tjej gillar jag nog bättre att sitta bekvämt på en toalett :-)

2008-04-18 @ 10:53:16
URL: http://svedjelandet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0