Grattis älskling & hemma igen!

Ja som ni förstår på rubriken är vi nu hemma igen & Marcus har födelsedag idag. Bara ett år kvar till 30!  Känns bra att vara hemma igen, men nog var det trevligt att vara borta!
Första dygnet trodde jag att jag skulle dö av längtan efter barnen, fick nästan lite panik över att vi lämnat dem hemma. Men vi visste ju att de var i trygga händer & att vi allihopa antagligen behövde det här. Så efter att jag fått sms-svar från både mamma & Linda om att allt var OK hemma så kunde vi slappna av lite mer & bara njuta över att vara barnfria & lediga.

Startade torsdagsmorgonen med att bege oss till tåget i Bräcke för vidare färd mot Stockholm. Strosade omkring & mötte upp Valerie för en lunch. Hon visade oss ett ställe som jag många gånger gått förbi & tänkt att där ser det gott ut. Och det var det! Var nog bästa maten under hela resan! Så nu har jag ett nytt favorit-tillhåll när jag kommer till Sthlm för att äta lunch! Tack för det!

Njöt av ett glas champagne för futtiga 19 kronor när båten lämnade hamn. Kändes otroligt lyxigt!
Tallin blev jag inte särskilt imponerad av, men vårt hotell var fint. När vi väl lyckades hitta fram vill säga... Kan väl inte säga att vi gjorde allt för att verkligen hitta & ingen karta hade vi heller tagit med oss eller ens kollat upp vart vi skulle förrän vi lämnat båten & börjat gå så vi fick väl skylla oss själva. Men efter lite strosande i Gamla stan, en latte med baguette & senare även en lunch i magen begav vi oss vidare för att se vart vi skulle övernatta. Efter lite letande hittade vi så tillslut hotellet - vid hamnen!
Kröp i morgonrockarna & spenderade resten av dagen i poolerna & i bastuvärlden.Olina charmade som vanligt de flesta & många kom fram & pratade med henne när vi låg i poolbaren med goda glassdrinkar. Sen somnade vi allihopa utslagna på hotellrummet så middagen blev sen. Inte förrän 22 började vi leta efter någonstans att äta!

Träffade ett trevligt par från Sthlm på båten hem som vi pratade med ända fram till 3.30! Och jag som hade sett fram emot att få gå & lägga mig redan vid 23 ;-)

När vi klev iland blev vi hämtade av brorsan som tog oss med så vi fick se deras nya hus. Jättefint & mysigt! Finaste huset på gatan, ja det hade dom! Kan tänka mig att mina barn uppskattar att få besöka morbror & hans bakgård när vi kommer i maj ;-) (eller så är det bara jag som är barnsligt förtjust i att bada...) Fast antar att det knappast är så varmt att det går att bada i en utomhuspool den tiden...

Anton fick vara hemma från dagis idag & vi hade det mysigt. Bakade tårtbotten & gjorde tårta till Marcus. Har också insett att jag antagligen fått MDD eller vad det nu hette. "Landstigningsyrsel" kallas det också för. Känns fortfarande som om jag sitter på båten, lite läskigt men går tydligen över av sig själv inom ett par veckor(!!!) Men jag hoppas det är borta redan till imorgon för det är rätt obehagligt & jag ska till stan imorgon så jag vill inte känna så här när jag ska köra bil...

Bilder får komma imorgon för nu ska jag sova! Förresten Tack till alla er som gjorde det möjligt för oss att åka - det var härligt att få komma iväg en sväng! (Kan ju alltid hoppas att Marcus överraskar mig någon gång med en resa till en storstad, så får ni väl ställa upp då med ;-) )

/Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0