April & förkylda!

Om det är någon som saknat mig så beror det på att vi allihopa har legat förkylda, & haft påsklov! Har äntligen fått lite ork till att skriva lite...Orkar inte skriva om allt vi gjort utan lägger upp lite bilder så kan ni se istället :-)

Fiske....Barnen fick påskägg av farmor, lek vid spisen, hmm ...kurragömma, skoter & kälkåkning  &  mera fiske....

...en tur till Paradisbadet, 3-årskalas & ännu mer fiske! 

Marcus blev ledig i 2 hela veckor - underbart! Han tog ledigt i påsk, & sen blev det ofrivilligt med 3 dagars sjukdom. Men ganska härligt tyckte jag som fick hjälp med barnen & det är så skönt att vara två på kvällarna. Bara sitta i soffan & slappa någon timme innan det är läggdags & veta att man inte MÅSTE kliva upp direkt man vaknar. Vilket vi otroligt nog gjort ändå. Lagt oss tidigt, & klivit upp redan vid 7-7.30. Den enda dagen jag tog en sovmorgon var i söndasg då jag sov till 8.20. Tog det lugnt, kokade kaffe & njöt av att vara ensammen tillsammans med Olina uppe tills jag skulle fota henne med Marcus mobil & det står att man ska vrida fram klockan! Det hade jag alldeles glömt bort! Så innan jag fått upp alla & vi ätit frukost 6 diskat var klockan helt plötsligt 11.30!!!

Olina har fått öroninflammation- IGEN! Det är alltså hennes 3:e på lika många månader, vilket gör att hon klassas som "öronbarn". Så nu är en remiss skickad till sjukhuset för utredning. Stackarn! Fast helt otroligt så är hon ändå en liten solstråle! Hon ler så fort man bara tittar på henne. Var på återbesök på ortopeden  förra veckan & läkaren där sa; Är hon fortfarande alltid så här glad?" & berättade om henne för andra sköterskor & läkare som gick förbi hur glad hon är & att han nog aldrig träffat en gladare bebis :-) Då blir även hennes mamma lite extra glad :-)

Är ny månad nu också & i förrgår var det första april. Någon som blev lurad? Orkade inte ens tänka på ett skämt, men det spelar ingen roll för mina skämt brukar alltid sluta med att det blir; "-tiita en räv!" Sitter nog i från barnsben då mamma lurade mig rejält. Det var första april & hon sa att det var en räv på vår tomt. Jag kunde inte se den från övervåningen så jag skulle skynda mig att springa ner för att hinna se den. Föll i trappen & tumlade ner de sista stegen innan jag fort kom på fötter & trotsade att det gjorde ont för att hinna få en skymt. Tror mig minnas att jag var lite extra förtjust i rävar på den här tiden efter ett tidningsurklipp på en övergiven silverrävsunge. I vilket fall som helst såg jag ingen räv, & det tog nog ett bra tag för mig att förstå att det faktiskt heller aldrig varit någon räv där... Lite snopet att både missa en räv & dessutom ramla & slå sig i trappen... :-) Mamma brukar vara duktig på att hitta på skämt, & hon hade lurat många på jobbet med att  anticimex utförde saneringsarbeten på toaletterna så att man var tvungen att gå till en annan avdelning för sina behov istället. Ja, den hade jag nog också gått på :-)
Kom däremot på ett rätt bra första-april skämt IDAG. Men det ska jag behålla för mig själv tills nästa år ;-) Ifjol fick jag till det & vi lurade  mamma & pappa & även Per, att vi väntade tvillingar. Men mamma & pappa blev så glada att jag faktiskt nästan önskade att det inte vore ett skämt! (idag är jag bara glad att det var på skoj kan jag tillägga!) Per blev nog rätt chockad vill jag minnas & hans tanke hade nog mest varit i stil med "shit, stackars er!" haha....


Tyvärr får ju mitt träningsprogram stryka lite på foten med tanke på förkylningen. Får nog satsa på att bara kunna jogga runt tjejmilen. Känns som långt borta att man ska kunna springa på tid... Kanske blir året därpå istället. Benitha ringde & undrade om jag hade lust att springa med henne idag, trist att det inte gick! Är skoj att ha någon att träna med.

Bara en vecka kvar nu, så ska jag överraska Marcus med en weekend bara för oss själva! (Hoppas han inte läser nu, men det tvivlar jag på!) Nåja Olina ska oxå med men hon är ju som bekant väldigt lugn av sig så det blir nog bara mysigt. Är inte alltför ofta vi gör något bara vi två & det behövs! Äta gott, & bara ta det lugnt. Inte behöva springa efter barn eller städa eller ha något annat hängande över sig... Ska bli underbart! Bara vi inte gör som sist vi hade en barnfri helg, då vi SOV hela helgen! Men nu händer det ju lite mer så nu kan vi nog inte sova bort HELA tiden iallafall :-)

På tal om saker att göra... idag har elektrikern varit här (hmm kanske jag inte skulle ha sagt för då blir det ju lite mer press på att vi måste göra färdigt  nu ;-) Är iallafall peppad till att verkligen få till hallen. Har ju sagt att bara elektrikern varit här så... ja nu måste det göras i vilket fall... Har gjort en lång lista över "måste-göra-saker" & en del har redan blivit strukna. Känns otroligt skönt att se hur listan krymper.Vore ännu roligare om allt på listan blev färdigt i sommar :-) T.ex. tilläggsisolera färdigt, panela färdigt, ny balkong, stor fin altan, trevlig trädgård, carport... ja & så resten av huset förstås :-) Hmm är det realistiskt att det blir gjort tror ni? Ja det tror jag... men inte i år!:Om vi inte tar hjälp av snickare förstås men det gör vi ju helst inte då det aldrig blir som man själv vill ha det då... Dessutom är det roligt att ha gjort allting själv. (nästan iallafall) Men först och främst ska vi nog göra färdigt där vi påbörjat & sen är det nog läge för sandlåda & gungställning! Helst även en liten lekstuga alá stora huset i miniatyr :-) Är ju lite trist om barnen hinner bli stora innan de får sånt...

Måste dessutom berätta vad Anton sa idag; "stackars Ulf, han har ingen rutschkana..." haha... ja det är väl synd... Fast det kanske var en pik om att han ville ha en. JAG vill iallafall ha en :-) HIttade ju en i höstas på blocket för 2500. Problemet var att man nog behövde en lastbil för att få hem den... var rätt stor & hade 2 "bucklor". Hade suttit perfekt i vår slänt upp mot skogen!

Nä, nu ska jag försöka kurera mig lite, så jag blir frisk någon gång. Inte roligt att vara sjuk! Marcus sa ju tidigare i veckan att jag hade supergener eftersom jag aldrig är sjuk... så får man inte säga! Sa ju det själv i fjol & ett dygn senare låg jag i influensan... Så vad ni än gör; säg aldrig till mig att jag aldrig blir sjuk för det är nog den utlösande faktorn!

På återseende!
/Sandra


Kommentarer
Postat av: Fixargranne

Fina bilder på barnen Sandra. Vad det anbelangar kanan så har jag haft det i bakhuvudet, också varit och tittat på en i Undrom men insåg att detta projektet, just då var lite överkurs. Men visst, jag fattade piken- Anton är klok han. Hälsa Anton och dig själv för den delen. Att det snart ej längre är synd om Ulf!

2008-04-04 @ 12:11:37
URL: http://perfectbynature.blogg.se
Postat av: Sandra

Nä visst vore det skoj med en rutschkana i byn. Då kunde vi alla roa oss :-)

2008-04-04 @ 16:11:40
URL: http://svedjelandet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0